Esquiada en los Alpes – Val d’isere

Semana Blanca

Els Preparatius
ANEM ALS ALPS “SPACE KILLY (TIGNES – VAL D’ISERE)”

Després de la reunió del dijous 28 d’octubre, hem decidit per votació i amplia majoria anar a l’estació d’esquí de Tignes, als Alps.

Tignes és una de les destinacions més famoses per esquiar als Alps. Les raons són múltiples: juntament amb Val d’Isère formen el Espace Killy, un dels majors i millors dominis esquiables del món; és una estació molt alta amb unes excel·lents condicions de neu; ofereix alguns dels millors Fora Pistes del món.
El Space Killy, que enllaça Tignes amb Val d’Isere gràcies a 300 km de pistes, està servit per dos funiculars i 102 remuntis mecànics amb una capacitat de 135.615 esquiadors a l’hora. La seva consagració olímpica data de 1992, en les disciplines de l’esquí acrobàtic i artístic. Disposa de cinc pobles:

La Sortida

El dissabte 15 de març, a les 7 del matí els estudiants dels cursos de batxillerat, accés i cfgs, vam anar a esquiar a l'estació francesa de Val d'Isere - Tignes.

Després d'un llarg viatge vam arribar a el poble de Val d'Isere i ens vam allotjar a Uns apartaments anomenats "Les Jardins de la Balme". Eren acollidors i pràctics ja que van aparèixer per recerca de les pistes d'esquí.La estació d'esquí era immensa, constava de 300 km de pistes entre les dues valls. El pic més alt de l'estació es "Le Grand Motte", voltants de el qual s'apreciaven tot un seguit de Relleus muntanyosos que dibuixaven un paisatge meravellós. Per altra part a l'estació Hi havia un petit balneari amb unes piscines termals, en les quals els esquiadors es recuperaven d'una dura jornada d'esquí. La setmana blanca ha Passat Massa Ràpid per als amants de l'esquí, esperem que arribi aviat el 2012 per poder repetir l'experiència.

Tignes-Vall d'Isère

El passat dissabte 5 de març els alumnes de Stucom que havíem decidit anar a esquiar ens trobàvem tots davant de la porta del centre, preparats pel llarg viatge que ens esperava i que tenia com a destí Tignes-Vall d’Isere. Havia començat la setmana blanca i tots estàvem disposats a gaudir d’aquella experiència que se’ns presentava.

Vam arribar-hi el dissabte a la nit, el viatge d’anada havia durat tot el dia i estàvem completament cansats. Després de passejar-nos una bona estona pel poble, perquè no trobàvem els apartaments, per fi els vam localitzar i ens vam poder instal·lar. Era molt tard i de seguida ens vam ficar al llit, perquè la son s’estava apoderant de nosaltres i érem conscients que calia descansar, ja que ens esperaven uns dies d’esquí impressionants.

Al llarg de tota la setmana vam poder gaudir d’un temps i unes condicions d’esquí ideals. Cada matí ens llevàvem molt d’hora perquè volíem ser els primers a arribar a les pistes i ens preparàvem el dinar, perquè sabíem que no tornaríem als apartaments fins a la tarda. Un cop al capdamunt de l’estació es formaven diferents grups i tots anàvem a esquiar. Hi havia gran quantitat de pistes, de tots els nivells, i també un snowpark on els més agosarats s’atrevien amb alguns salts.

A l’hora de dinar tots ens reuníem al lloc on els professors (la Teresa Gallego, el Xavi Camí i el Joan Zarzuela) havien decidit i recuperàvem les forces. Estàvem una estona descansant i després continuàvem esquiant, i descobrint nous indrets per on baixar.

Al llarg de la tarda tots anàvem tornant als apartaments on acabàvem de passar el dia. Un dels dies a la nit vam anar a veure el Barça-Arsenal i, tot i que la por de perdre estava a flor de pell, vam acabar guanyant. A més a més, una tarda també vam passar per un balneari que hi havia a peu de pistes, perquè no vam poder resistir-nos a la temptació.  En conclusió, vam passar una setmana blanca en una estació digna de recordar.

Galeria fotogràfica:

Foto 1 Foto 2 Foto 3 Foto 4 Foto 5 Foto 6 Foto 7 Foto 8 Foto 9 Foto 10 Foto 11 Foto 12 Foto 13
Processant la petició. Espera, si us plau!