Inici > Què vols estudiar ? > Higher Vocational Training > Higher Vocational Training Telecommunications
Higher Vocational Training

Ask for information

Fill in this form

Sol·licitud d'Informació

Or call us:

933015696

CFGS Sistemes de Telecomunicacions i informàtics

Durada

2.000 hores (distribuïdes en dos cursos acadèmics): 1.650 hores lectives i 350 de formació en centres de treball.

Objectiu

Capacitar l’alumne en el desenvolupament de sistemes de telecomunicació, informàtics i de producció audiovisual per assegurar l’operativitat, qualitat, posada en marxa i manteniment, optimitzant els recursos humans i tècnics.

Accés

Poden accedir al CFGS,DIRECTA amb:

Titulació

Tècnic Superior en Sistemes de Telecomunicació i Informàtics.

Crèdits del primer any

  • Sistemes de telefonia: Estructures, components i tecnologies de telecomunicacions (ADSL, Cable, PLC, Digital i Analògic, telefonia Fixe i Mòbil,…). Projectes per a entorns amb Centraletes (software propietari Alcatel). Dimensionament del tràfic telefònic. Estudi de les característiques dels senyals i dels elements bàsics de Transmissió i Recepció
  • Equips i sistemes informàtics: Arquitectura del PC, components hardware, eines software de gestió i manteniment. Actualitat informàtica. L'objectiu final és ser perfectament solvent en la manipulació hardware i software dels equips informàtics.
  • Sistemes operatius monousuari, multiusuari i utilitats de suport: Desenvolupament a nivell administrador de sistemes operatius monousuari (MS-DOS (Scripts)) i multiusuari (WindowsXP, Windows 200X Server). Introducció a distribucions lliures (Ubuntu sobre Linux). Eines software per a la gestió d'unitats.
  • Programes d’usuari: Màxim aprofitament de les eines del paquet MSOffice (Word, PowerPoint, Excel i Acces) i els seus equivalents de software lliure (OpenOffice). Introducció a Dase de Dades (SQL) a partir d'Acces. Software de CAD i de disseny electrònic (PSPICE)
  • Tècniques de programació (I): Introducció als llenguatges de programació, fent servir el llenguatge C com a eina de desenvolupament dels conceptes genèrics: variables, condicionals, bucles, vectors i matrius, variables estructurades, funcions, punters, fitxers i ports. L'alumne aprendrà a desenvolupar un projecte de programació en totes les seves fases.
  • Sistemes telemàtics: Desenvolupament de xarxes informàtiques, segons els semestres 1 i 2 de Cisco CCNA Exploration.
  • Qualitat: Normatives de qualitat, tècniques de control de qualitat.
  • Seguretat en les instal·lacions de sistemes de telecomunicació i informàtica: Seguretat i higiene, factors de risc, prevenció.
  • Anglés Crédit Propi: Conversa i traducció tècnica. Nivell bàsic i intermedi.
Crèdits del segon any

  • Sistemes tècnics de producció i postproducció d’imatge i so (I): Disseny gràfic d'entorns i animació en tres dimensions. 3DStudio
  • Sistemes tècnics de producció i postproducció d’imatge i so (II): Característiques audiovisuals als processos de creació, desenvolupament i edició. Elements i entorns propis del disseny audiovisual. Software d'edició Adobe Premiere.
  • Sistemes tècnics d’emissió i recepció d’imatge i so: Ampliació de les característiques dels equips d'emissió i recepció de Telecomunicacions. Disseny de radioenllaços. Mesura i caracterització dels senyals segons el medi de transmissió. Disseny d'Infraestructures Comuns de Telecomunicacions (ICT's)
  • Electrònica digital per a sistemes informàtics: Anàlisi i disseny de circuits analògics: elements estàtics, kirchoff, semiconductors. Manipulació dels equips d'Instrumentació Electrònica: font d'alimentació, téster, oscil.loscopi, generador de funcions. Anàlisi i disseny de circuits digitals: portes, combinacional, secuencial. Programació de microcontroladors.
  • Disseny i programació d'un robot rastrejador: Software específic de disseny electrònic, PSPICE.
  • Tècniques de programació (II): Desenvolupament d'aplicacions informàtiques en un entorn visual, Visual Basic 6.0. Accés a base de dades.
  • Gestió del desenvolupament de sistemes de telecomunicació i informàtics: Es plantegen tècniques de planificació d'un projecte fent servir els software MS Visio i MSProject. Desenvolupament d'un projecte de Telecomunicacions en totes les seves fases.
  • Administració, gestió i comercialització d’una petita empresa: Creació i finançament d’una empresa, activitat comercial, legislació fiscal. Especial atenció a les empreses del sectors de les Telecomunicacions i Informàtica.
  • Desenvolupament de sistemes de telecomunicació i informàtics (I): Desenvolupament de xarxes informàtiques, segons els semestres 3 i 4 de Cisco CCNA Exploration.
  • Desenvolupament de sistemes de telecomunicació i informàtics (II): Gestió a nivel d'administrador de sistemes operatius Linux (distribució Ubuntu).
  • Relacions en l’àmbit de treball: Motivació, comunicació, lideratge, negociació, treball en equip.
  • Formació i orientació laboral: Selecció de personal, dret laboral, prevenció de riscos, mercat laboral.
  • Formació en centres de treball: Adquisició d’experiència i coneixements en l’àmbit laboral.
  • WIFI Crédit Propi. En Anglès: Instal·lació i configuració de xarxes wireless segons el currículum CISCO FWL
Logotipos de productos STUCOM Microsoft IT Academy Program Microsoft MSDN MIscrosoft certification Aula UNESCO Aula UNESCO Click & Do Microsoft IT Academy Program CISCO System Networking Academy

Stucom Training Centre
Building STUCOM
Pelai nº8
08001 Barcelona
TF:93 301 56 96 - Email:
Privacitat de dades - Avís legal